...
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 12814 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

“Alternatif model yaratın”

22 Eylül 2016 - 319 kez okunmuş
Ana Sayfa » Güncel»“Alternatif model yaratın”

demirtas

Binlerce eğitim emekçisinin açığa alınmasını “Biat etmeyenler devletten tasfiye ediliyor” diye yorumlayan HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, öğretmen ve velilere, devlet okuluna mecbur kalmayarak alternatif bir eğitim modelli yaratma önerisinde bulundu.

Çıkarılan Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile binlerce kamu emekçisinin görevden almasına tepki gösteren Halkların Demokratik Partisi (HDP) Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, muhalif öğretmenlerin kamudan tavsiye edildiğini ileri, sürdü.  DİHA’ya konuşan Demirtaş, öğretmenlerin ve velilerin AKP’nin tasfiye politikası karşısında alternatif bir eğitim modeli ortaya koyması için çağrıda bulundu.

“SIRADA SAĞLIK EMEKÇİLERİ VE DİĞERLERİ VAR”

“Toplumun bütün kesimlerine dönük topyekûn bir saldırının olduğunu” savunan Demirtaş, “Öğretmenler başta olmak üzere emekçiler de bu saldırı dalgasına fazlasıyla nasibini alıyorlar. Bu devamda edebilir, yani sağlık emekçilerine de dönük böylesi operasyonlara başvurabilirler. Başka kamu görevlerine de sirayet edilebilir” dedi. AKP’nin devleti kendi malı olarak tanımladığını belirten Demirtaş, “AKP kendisine biat etmeyen herkesi tehdit, düşman ve terörist olarak tanımlayıp devletten de tasfiye etmek istiyor” ifadesini kullandı. Bu tasfiye politikasına karşı toplumun da etkili bir mücadele yürütmesi gerektiğine vurgu yapan Demirtaş, şöyle devam etti: “Sadece öğretmenlerin işe iade çerçevesinde bir mücadele yetersiz kalır. Tabi ki bu devlet AKP’nin malı değildir. Yurttaş olan herkesin ortak hizmetkarı olmak zorundadır. Bu güne kadar Türkiye Cumhuriyeti devleti Kürtlerin malı olmadı. Bu bir gerçek, yeni ortaya çıkmış bir durum değil. Bu bizim açımızdan da şaşırtıcı olmamalıdır. Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana Kürt aydınları, Kürtlerin haklarını savunan Kürt siyasetçileri ya idam edilmiş ya sürgün edilmiştir. Devletten bir şekilde tasfiye edilmiştir.”

“ALTERNATİF BİR MODEL ORTAYA KONULMALI”

Alternatif bir politikanın üretilmesi ihtiyacıyla karşı karşıya olunduğuna dikkat çeken Demirtaş, eğitim emekçilerine bir dizi öneride bulundu: “Özellikle emek kesimi sendikal mücadeleyi toplumun geneline yaymalı ve bunu sadece bir işe iade mücadelesi olarak görmemelidir. Gerçekten de öğretmenler işten atılıyorsa Kürt çocukları zaten aldıkları resmi eğitim politikası gereğince dayatılan eğitime mecbur olmadıklarını göstermek durumundalar. Burada görev sadece işten atılan öğretmenlere değil, velilere ve öğrencilere de düşmektedir. Kendi öğretmenlerini ve kendi iradelerini sahiplenmeliler ve alternatif eğitim merkezleri oluşturmalılar. Devlet okuluna mecbur değiliz demeliler. Gerekirse her ev bir eğitim merkezi haline dönüştürülmeli. Üçerli beşerli onarlı sınıflar oluşturulmalı ve bu öğretmenlerin de anadilde eğitim verebilecekleri bir alternatif eğitim toplumun, mahallenin, sokağın her tarafına yayılmalıdır. Köylere kadar yaygınlaştırılmalıdır.”

“ALTERNATİF MODEL BİR FONLA FİNANSE EDİLMELİ”

İşten atılan öğretmenler toplumsal bir imece ve dayanışma ruhuyla bir araya gelmesi gerektiğini dile getiren Demirtaş, bir fon oluşturulmasıyla da kendi geçimlerini sağlayabilecekleri, finanse edebilecekleri bir alternatifin ortaya konulması gerektiğini söyledi. Demirtaş, bu anlamda ailelere de çağrıda bulunarak, “Çocuklarını okula göndermek zorunda hissetmeyen aileler, alternatif eğitim merkezlerine çocuklarını cüzü kurs ücretleri bedeli karşılığında gönderebilir; o kursun giderleri de ortak fondan karşılanabilir. Mutlaka alternatif bir eğitim modeli işleyişi de oluşturulabilir” dedi. “AKP’nin bu saldırgan politikasının böylesi alternatif hamleler için vesile kılınması gerektiğini” ifade eden Demirtaş, sendikaların da böylesi çıkışlar yapmasını önerdi.

ÇOĞUNLUĞU EĞİTİM SEN’Lİ

Hükümetin çıkardığı KHK ile 8 Eylül tarihiyle açığa alınan 11 bin 301 öğretmenden 9 bin 843’ü KESK’e bağlı Eğitim Sen, 51’i Memur-Sen’e bağlı Eğitim Bir-Sen, 40’ı Birleşik Kamu-İş’e bağlı Eğitim-İş, 4’ü Kamu-Sen’e bağlı Türk Eğitim-Sen, 1’i Cihan-Sen’e bağlı Aktif Eğitim-Sen, 4’ü Özgür Eğitim Sen üyesi ve bin 358’i de hiçbir sendikaya üye olmayan eğitimcilerden oluşuyor.

311 Total Views 2 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika