Dolar : Alış : 3.4757 / Satış : 3.4820
Euro : Alış : 4.1725 / Satış : 4.1801
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir37°CSıcak

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 13250 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Devlet okullarında ‘TEOG’ başarısızlığı!

01 Şubat 2017 - 816 kez okunmuş
Ana Sayfa » Eğitim»Devlet okullarında ‘TEOG’ başarısızlığı!

 

Yaklaşık 2 milyon öğrencinin katıldığı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG) sınavının sonuçları açıklandı. Açıklanan rakamlara göre bölgede başarı seviyesi düşerken, Diyarbakır’da 19 öğrenci TEOG sınavından tam puan aldı. Bu sayının geçen yılın çok altında olması kentte ve bölgede eğitim sisteminin eleştirilmesine yol açtı. Eğitimciler yaşanan bu durumu eğitim sisteminin başarısızlığı olarak görüyor. 500 tam puan alan öğrencilerin büyük çoğunluğunun özel okullardan çıkmasını değerlendiren uzmanlar bu durumu devlet okullarındaki eğitimin yetersizliğine bağlıyor.

Diyarbakır’da TEOG sınavının sonuçları ne velileri ne de eğitimcileri tatmin etmedi. Geçen yıl kentte 100’e yakın tam puan alan öğrenci sayısının bu yıl resmi olmamakla birlikte 19’a düşmesi eğitim sistemini eleştiri oklarının hedefi yaptı. Bölgede yaşananlardan ötürü öğretmenlerin Diyarbakır’da kalmak istemediğini belirten Eğitim Bir Sen Diyarbakır Şube Başkanı Yunus Memiş, başarının yakalanması için bölgedeki olumsuz öğretmen sirkülâsyonunun önüne geçilmesi gerektiğini belirtirken, Eğitim-Sen Diyarbakır Şube Eş Başkanı Havva Karahancı ise açığa alınan öğretrmenlerden sonra göreve getirilen ücretli öğretmenlerin ve devlet okullarındaki eğitim sisteminin bu başarısızlığın asıl sebebi olduğunu söylüyor.

“BU SAYI BAŞARI ANLAMINA GELMİYOR”

İki milyon nüfuslu bir kentte 19 öğrencinin TEOG sınavından tam puan almasını başarı olarak görmediğini vurgulayan Eğitim Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Yunus Memiş, “Öncelikle şunu söylemek istiyorum; Malumunuz Diyarbakır’da öğretmen eksikliği, derslik eksikliği ve sınıf başına düşen öğrenci sayısı gibi sıkıntılar mevcut. Dolayısıyla çok verimli bir eğitim ortamı olmuyor. Diyarbakır’a gelen öğretmenlerin birçoğunun kısa bir süre sonra batıya gitmesi ve yaşanan bu öğretmen sirkülâsyonu eğitimi olumsuz etkileyen başka faktörler oluyor. Kente atmosferin bir türlü sakinleşmemesi öğretmenlerin burada kalmasın da zorlaştırıyor. Dolayısıyla bizim bakanlıktan beklediğimiz öğretmeni doğuda tuta bilmenin formüllerini üretmeleri. TEOG sınavında 19 Öğrencimizin tam puan alması bizi gerçekten sevindiriyor. Çocuklarımızla gurur duyuyoruz. Fakat Diyarbakır gibi metropol bir kentte sadece 19 öğrencinin tam puan alması bizi üzüyor aslında. Biz çocuklarımızın zeki olduğunu çalışkan olduğunu biliyoruz. 2 milyon nüfuslu bir kentte bana göre en az 100 tam puan alabilecek öğrenci potansiyeli varken Bu sayının 19 olması da başarı anlamına gelmiyor” diye konuştu.

“EĞİTİM SEFERBERLİĞİ BAŞLATILMALI”

Sivil toplum örgütlerinin ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün plan ve proje üretmesi gerektiğinin altını çizen Memiş, “Çocuklarımızın öğretmenlerimizin ellerinden geleni yapıyor. Tam puan alan Öğrencilerimiz için seviniyoruz. Fakat bu yetmez. Dolayısıyla bu konuda hem sivil toplum örgütlerinin hem de milli eğitimin daha ciddi bir şekilde eğitim seferberliğini başlatması gerekiyor. Bu bağlamda Bakanlığın öğretmenleri burada tutabilmesi adına Plan ve projeler üretmesini bekliyoruz. Ben 19 rakamını kısmi başarı olarak görüyorum. Çocuklarımızla birebir eğitim kapsamında hem aile ziyaretleri, hafta sonu açılan kurslarla çocukların eğitimini destekleme Ve birebir eğitim sonucunda öğretmenler tarafından seviye sınıfları oluşturulmalıdır. En önemlisi de öğretmen kalitesinin arttırılabilmesi için Öğretmenin ekonomik ve sosyal yönden desteklenmesi faydalı olacaktır. Son olarak şunu söyleyebilirim; bölgedeki öğretmen sirkülâsyonunun önüne geçmek gerektiğine inanıyorum” ifadelerini kullandı.

“BÖLGEDE YAŞANANLAR EĞİTİMİ ETKİLEDİ”

Devlet okullarının başarısız olmasını eğitim politikalarının sonucu olarak yorumlayan Eğitim-Sen Diyarbakır Şubesi Eş Başkanı Havva Karahancı, “Ben şahsen Diyarbakır’da TEOG sınavından 19 öğrencimizin tam puan almasını başarı olarak görmüyorum. Bu sayının çok daha fazla olması gerekiyordu. Başarı bir bütündür, Çocuklarımızı başarısız olarak nitelemekte doğru değil. Mevcut sınav sistemi üzerinden değerlendirildiği zaman tabii ki bu tablo çok iç açıcı değil. Geçen yıl 100’e yakın Öğrenci tam puan almıştı. Bu yıl ise bu sayı 19 bu veri bile eğitime yaklaşımın bir sonucu olduğunu gösteriyor. Hepimizin bildiği gibi Diyarbakır’da 4 bin 314 Öğretmen açığa alındı. Bu öğretmenler üç ay boyunca öğrencilerinden uzak kaldı. Dolayısıyla eğitim de üç ay boyunca aksadı. Bölgede eğitim gören öğrencilerin mağdur edildiğini söyleyebiliriz. Şehirlerin eğitim başarısı yönünden karşılaştırılması yapıldığı zaman durumun ne olduğu ortaya çıkıyor zaten. Bölgede yaşanan toplumsal olaylardan ve açığa alınmalardan ötürü Öğretmenlerin endişeli olduğunu gördük. Durum böyle olunca öğretmenler sağlıklı bir ruh hali ile sağlıklı bir şekilde öğrencilerine ders anlatamıyor. Çünkü yaşanan güvensizlik ortamından dolayı öğretmenlerle nelerle karşılaşacaklarını bilmiyorlar. Bütün bunları düşündüğümüzde öğretmenlerin kaygılı hallerini öğrencilere de olumsuz yansıyacağından hiç kimsenin şüphesi yok. 19 tam puan alan öğrencinin 14’ü özel okullardan çıktı. Devlet okullarının bu kadar başarısız olmasının eğitim politikalarından kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü öğretmen açığının oluşması ile tecrübesiz ve konuya hâkim olmayan ücretli öğretmenlerin görev yapması bunun etkenlerinden biridir. Özel okulların başarı noktasında bu kadar çok ön plana çıkması devlet okullarınındaki eğitimin gözden geçirilmesi ve desteklenmesi gerektiğini gösteriyor” şeklinde konuştu. (Mehmet Uğur ÇAKIL’ın Özel Haberi)

807 Total Views 1 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika