Dolar : Alış : 3.6748 / Satış : 3.6815
Euro : Alış : 4.3184 / Satış : 4.3262
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir26°CAz Bulutlu

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 13442 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Dikkat! Bu öneriler metabolizmayı hızlandırıyor!

20 Aralık 2016 - 916 kez okunmuş
Ana Sayfa » Gündem»Dikkat! Bu öneriler metabolizmayı hızlandırıyor!

Mediclub Yaşam Merkezi Diyetisyen Ruken Cengiz,  metabolizmayı hızlandıran önerilerde bulundu. Kilo verme sürecinde hızlı bir şekilde istenilen kiloya inmenin herkesin ortak hayali olduğunu belirten Cengiz, Yeşil Çay, Acı Biber, Zeytinyağı, Süt ve Süt ürünleri, tam tahıllı ürünler, çikolata ve brokoli gibi ürünlerin metabolizmanın hızını artırdığını söyledi.

Diyetisyen Cengiz, metabolizmayı hızlandıran önerileri şöyle hızlandırdı;

“Kilo verme sürecinde hızlı bir şekilde istenilen kiloya inmek hepimizin ortak hayalidir. Hızlı bir metabolizma ile daha fazla kalori yakılarak daha kısa sürede kilo verilir. Metabolizma hızını artırmanın, bununla baş etmenin farklı yolları vardır.  Peki, o zaman metabolizmamızın hızına hız katan bu yollar neler?

YEŞİL ÇAY YAĞ YAKIMINI DESTEKLER

Yeşil çay içeriğindeki ‘epigallokateşin gallat’ (EGCG) adlı bir antioksidanın etkisiyle metabolizmayı hızlandırıyor. EGCG kafein ile birleşince yağ oksitlenmesi ve istirahat metabolizma hızını artırıyor.

ACI BİBER

Kırmızı ve yeşil acı biberin içindeki kapsaisinin yağ metabolizmasında etkili olduğu ve sempatik sistemin aktivitesini artırarak metabolizma hızında artış sağladığı bulunmuştur.

DÜŞÜK KALORİLİ DİYET YAPMAYIN

Çoğu insan aç kalarak veya çok düşük kalorili diyet yaparak zayıflamaya çalışır. Oysaki yapılan bu yanlış diyetler kas kayıplarına ve metabolizma hızının düşmesine neden olur.

ZEYTİNYAĞI

Kilo vermemiz ve vücudumuzun düzgün çalışabilmesi için diyet yağlarına özellikle sağlıklı yağlara ihtiyacımız vardır. Zeytinyağı gibi sağlıklı tekli doymamış yağlar aslında kalori yakmamıza yardım edebilir. Sızma zeytinyağı seratoninin kandaki miktarını artırarak tokluğu sağlayabilir.

ŞEKERSİZ KAHVE

Kafein enerji harcamasında artış sağlar, şeker ve yağın daha çok yakılmasına yol açar. Egzersizden önce alınan kafein egzersiz sırasında daha fazla yağ yakılmasını sağlar.

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ

Tennessee Üniversitesi’ndeki Beslenme Enstitüsünde yapılan araştırmalar, süt ve süt ürünlerinde bulunan kalsiyumun yağ yakımına yardımcı olduğu bulunmuştur.

HER ÖĞÜNDE PROTEİN OLSUN

Protein ihtiyacı bireysel olarak farklılık göstermekle beraber günlük vücut ağırlığı başına 0.8 ve 1 gram olarak tüketilmesi gerekir. Araştırmalar sonucunda proteinin diğer besin maddelerine göre sindirilmesi daha zor olduğu için öğün sonrası daha fazla kalori yakımını sağladığı bulunmuştur. Bu nedenle her öğünde protein alınmasına dikkat edin.

TAM TAHILLARI TERCİH EDİN

Lif oranı yüksek besinlerin sindirimi için vücut daha fazla çalışmaktadır. Bu nedenle esmer ekmek, esmer pirinç, yulaf gibi lif oranı yüksek tahıllar metabolizmanın hızlanmasını sağlar.

ÇİKOLATA TERCİHİNİZ BİTTER OLSUN

İsviçre ve Almanya’da bitter çikolata ile yapılan çalışmalarda kakaonun içindeki flavonoidlerin oksitatif stresi azaltarak metabolizmanın düzenlenmesine yardımcı olduğu bulunmuştur. Günlük beslenmede az miktarda yenilmesi uygun görülmüştür.

DEMİR EKSİKLİĞİ METABOLİZMAYI YAVAŞLATIR

Demir kaslara oksijen taşımaya yardım ederek metabolizmanın çalışmasında anahtar görevi görür. Demir seviyesinin azalması kaslara yeterli oksijenin gitmemesine ve bunun sonucunda enerji metabolizmasında bozukluğa neden olur.

ARA ÖĞÜNLERDE ELMA İYİ BİR SEÇENEK

Lif oranı yüksek bir meyve olan elma metabolik sendrom, karın bölgesindeki yağ, kardiyovasküler hastalık ve diyabet gibi birçok hastalığın önlenmesine yardım edebilir.

MEVSİMİNE UYGUN BESİNLERİ TÜKETİN

Kanada’daki araştırmacılar, yağ hücrelerinde depolanan bazı maddelerin mitokondriyal aktivitelerde ve tiroid işlevinde bozulmalara yatkın olduğunu bulmuşlardır. Buna göre vücudunuzdaki dengenin bozulmasını önlemek için mevsimine uygun beslenmeniz daha uygundur.

BROKOLİ

Metabolizmayı hızlandırmak için Ca ve C vitamini iyi bir takımdır. Bu besin maddelerini içeren brokoli aynı zamanda yüksek lif içeriğiyle de sindirim sırasında harcanan kaloriyi artırarak metabolizmanın hızlanmasını sağlar.

TELEFONLARINIZIN EKRAN PARLAKLIĞINI DÜŞÜRÜN VE UYKUSUZ KALMAYIN

Araştırmalar telefon ışığının uyku hormonu melatoninin salgılanmasını azalttığını göstermiştir. Canlı bir metabolizma istiyorsanız uykusuz kalmamaya çalışın. Stanford Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, gece başına 7,5 saatten daha kısa süre uyuyan kişilerin vücut kitle indeksinde bir artış yaşadığını buldu.  Bu yüzden en az sekiz saat uyumaya dikkat edin.

AKUPUNTUR KONFORU

Akupunktur ile aynı sürede kişiye uygun beslenme planı ile sağlığı bozmadan çok daha fazla kilo vermek mümkündür. Zayıflama tedavisinde akupunktur kişinin uykularının ve sindirimlerinin daha rahat olmasını, metabolizmasının hızlanmasını, kişinin kendisini rahat hissetmesini, diyet yaparken hiç zorlanmamasını sağlar”

855 Total Views 1 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika