Dolar : Alış : 3.5090 / Satış : 3.5153
Euro : Alış : 4.1775 / Satış : 4.1851
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir35°CParçalı Bulutlu

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 13265 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Göbek bölgesindeki yağlardan kurtulmanın formülü!

28 Şubat 2017 - 546 kez okunmuş
Ana Sayfa » Tüm Haberler»Göbek bölgesindeki yağlardan kurtulmanın formülü!

Mediclub Yaşam Merkezi Diyetisyeni Ruken Cengiz, Göbek bölgesindeki yağlardan kurtulmanın formülünü açıkladı. Toplumda ideal kilosunda olup göbeği olan birçok insanın varlığından söz eden Cengiz, Bu durum sadece estetik açıdan rahatsız edici bir durum değil, aynı zamanda kronik hastalıklar için de risk faktörüdür” dedi.

UYKUNU DÜZENE SOK
kastamonu escort
Cengiz, Karın bölgesindeki rahatsız edici yağlardan kurtulma formülünü şöyle açıkladı;

“Göbek yağlarını eritmek için doğru gıdaları doğru zamanda tüketmek ve uyku saatlerini düzenlemek gerekir. Düzensiz uyku saatleri geç vakitlerde besin alımına neden olur. Bu saatlerde vücudumuz uyku moduna girer ve metabolizmayı yavaşlatır, bu yüzden alınan gıdaların bir kısmı yağ olarak depolanır. İşte size 1. adım uykunuzu düzene sokmaya çalışın, tüm gün yapay ışıklara maruz kalma melatonin hormonu salgısını azaltır. Bu yüzden elektronik aletlerinizin parlaklığını düşürün.  Somon balığı, sardalya, ceviz, keten tohumu, yeşil yapraklı sebzeler gibi Omega-3 kaynakları melatonin hormonunun salgılanmasını sağlayarak uyku kalitesini artırır.  Fındık, ceviz ve badem gibi yağlı tohumlar Mg için iyi bir kaynaktır. Magnezyum ile ilgili yapılan araştırmada magnezyum desteğinin, uyku güçlüğü çeken kişilerin gece boyunca rahat uyudukları bulundu. Yağlı tohumlar dışında balık, mercimek, soya fasulyesi, esmer tahıllarda iyi birer Mg kaynaklarıdır.  Muz, kiraz ve mısırda melatonin salgısını artırarak kaliteli bir şekilde uyumanızı sağlar.

YETERLİ MİKTARDA CA ALDIĞINDAN EMİN OL

2010 yılında yapılan bir araştırmada, kalsiyum bakımından zengin gıdaları tüketenlerde göbek bölgesindeki yağın önemli ölçüde azaldığı tespit edilmiştir. Magnezyum gibi Kalsiyum da kas ağrısı veya kramplar nedeniyle uykusuz kaldığınızda size yardımcı olabilir.

BİTTER ÇİKOLATA

Antioksidanlardan zengin olan bitter çikolata yağ yakma üzerinde olumlu etkilere sahip uyarıcılar içerir. Ara öğünlerde günde 20gram en az %70 kakao içeren bitter çikolataya yer verebilirsiniz. Unutmayın porsiyon kontrolü önemli!

AVAKADO

Tekli doymamış yağlardan ve liften zengin olan avakado, bu iki besin öğesi sayesinde göbek yağlarına karşı iyi bir savaşçıdır.

TARÇIN

Kan şekerinin dengelenmesini sağlayan ve insülin duyarlılığını artıran tarçını gün içerisinde sularınıza veya bitki çaylarınıza eklemeniz göbek bölgesinde daha az yağ depolanmasını sağlar.

ACI BİBER

Çalışmalar acı biberdeki kapsaisin adı verilen etken maddenin kaloriyi yaktığını, yağ depolamasını azalttığını, kan şekeri seviyesini stabilize ettiğini ve güçlü bir antioksidan olduğunu göstermiştir.

HAMUR İŞLERİ VE TATLILARI SINIRLI TÜKETİN

Yüksek yağ ve şeker içeriğine sahip pasta, börek, çörek, şerbetli tatlılar kan şekerini hızlı bir şekilde yükseltir. Bu besinleri diyetinizde sınırlandırın. Diyette beyaz tahıllar yerine esmer tahıllara yer verin. Özellikle basit karbonhidrattan zengin beslenme karın bölgesinde yağlanmaya neden olur. Beyaz ekmek yerine çavdar, kepek veya tam buğday ekmeği; pirinç pilavı yerine bulgur pilavı, normal makarna yerine kepekli makarna gibi lif oranı yüksek tahılları tercih edin”

(www.haberdiyarbakir.gen.tr -ÖZEL HABER)

553 Total Views 2 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika