Dolar : Alış : 3.8872 / Satış : 3.8942
Euro : Alış : 4.5770 / Satış : 4.5853
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir13°CSağanak Yağışlı

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 20 Kategoride 13749 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Hastalıklardan korunmak için kışın doğru beslenin

03 Kasım 2015 - 399 kez okunmuş
Ana Sayfa » Yaşam»Hastalıklardan korunmak için kışın doğru beslenin

Memorial Diyarbakır Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Ceren Aktaş, kış aylarını sağlıklı bir şekilde geçirmek için beslenme alışkanlıklarına dikkate edilmesi gerektiğini belirterek, kışın dengeli beslenmenin önemi hakkında bilgi verdi.

HASTA OLMADAN ÖNCE C VİTAMİNİ ALINMALI

Kış aylarında soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlara yakalanma riski yüksektir. Bu nedenle vücut direncini artıran ve bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerin dengeli bir biçimde tüketilmesi çok önemlidir. Uzun kış gecelerinde; portakal, mandalina, greyfurt gibi C vitamininden zengin meyveler mutlaka sofralarda bulunmalıdır. Bunun yanı sıra; pancar, turp, havuç, kereviz, ıspanak, pırasa, lahana, pazı gibi sebzeler de kış aylarında bağışıklığı artırarak, hastalıkları önleyebilme özelliğine sahiptir. Yalnızca kış aylarına özel değil her mevsim taze sebze ve meyve ağırlıklı beslenme, sağlık açısından çok önemlidir.

DÜZENLİ SU TÜKETİLMELİ

Kış aylarında havaların soğuk olması nedeniyle sıvı ihtiyacı pek akla gelmediğinden, vücut sıvı ihtiyacını yeterli oranda karşılayamamaktadır. Bu nedenle kışın günde en az 2 litre su tüketilmesi önerilmektedir.

UZMAN DESTEĞİ ALINABİLİR

Kış döneminde sağlıklı beslenme için gerektiğinde bir diyetisyen yardımı alınabilir. Kişinin boyu, kilosu ve vücut kitle indeksine göre hazırlanan diyet programları sayesinde kış aylarını sağlıklı bir şekilde geçirmesi sağlanabilir. Ayrıca kış döneminde sağlıklı kilo vermek ve kilo kontrolü, yaza iyi bir başlangıç yapmak isteyenler için de iyi bir fırsattır.

KIŞ AYLARINDA KİLO ALMAMAK VE HASTALIKLARDAN KORUNMAK İÇİN…

Balık kışın sofralardan eksik edilmemesi gereken besinler arasındadır. İçerdiği Omega 3 yağ asidinden dolayı bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesini sağlar. Haftada en az 2 gün balık tüketimi önerilir.

D vitamininin en iyi kaynağı güneştir. Kış mevsiminde genelde havalar bulutlu olduğundan dolayı güneşten yeterince faydalanmak mümkün olmayabilir. Ancak havanın güzel olduğu zamanlarda yürüyüşe çıkarak, güneş ışınları almak önemlidir.

Soğuk kış günlerinde çay ve kahve yerine, bitki çayları ve C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu çayı tercih edilebilir.

Kış aylarının uzun gecelerinde atıştırmalıklar da çok tüketilmektedir. Eğer kuruyemiş tercih edilecekse, yağlı kuru yemişlerle leblebi karıştırılarak yenilmelidir. Özellikle kalorisi yüksek hamur tatlılarından uzak durulmalıdır. Tatlı ihtiyacı ise haftada 2’yi geçmeyecek şekilde sütlü tatlılardan yana karşılanmalıdır.

Kış aylarında genellikle çocuklar sebze yemeği reddedebilir. Çocukların, erişkinlere göre bağışıklık sistemi daha zayıftır ve gribal enfeksiyonlara yakalanma olasılıkları daha fazladır. Bu yüzden çocuklarına sebze ve meyveyi sevdirerek ya da farklı seçenekler sunarak yedirmek çok önemlidir.

Dyt. Ceren Aktaş

254 Total Views 2 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :

BENZER HABERLER

KÖŞE YAZARLARI

Tüm Yazarlar
TemaFabrika