Dolar : Alış : 3.6595 / Satış : 3.6661
Euro : Alış : 4.3219 / Satış : 4.3297
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir27°CAz Bulutlu

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 13521 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Merdiven tercih edin, obezite’ye dur deyin!

10 Ağustos 2017 - 286 kez okunmuş
Ana Sayfa » Tüm Haberler»Merdiven tercih edin, obezite’ye dur deyin!

Diyarbakır Sağlık İl Müdürlüğü, Dünyanın en büyük halk sağlığı promlemleri arasında yer alan hareketsiz yaşam tarzına dur demek ve toplumun bu konuda dikkatini çekmek için Müdürlük binasının merdiven basamaklarına harcanan kalori miktarını yazdırdı.

Sağlık İl Müdürü Dr. Sait Avar, 21. yüzyılın küresel boyuttaki en önemli sağlık sorunu olarak kabul edilen Obezitenin, modern yaşamın getirdiği beslenme alışkanlıkları ve hareketsiz bir yaşam tarzı ile önümüzdeki yıllarda, daha da artan bir sıklıkla devam edeceğini gösterdiğini ifade ederek, Özellikle de yoğun araba kullanımı ve çalışılan iş yerlerinde asansör kullanımı fiziksel aktivitelerinin azalmasına neden olduğunu söyledi.

HAREKETLİ YAŞAMA DİKKAT ÇEKMEK İÇİN!

Obezitenin tıbbı düzenlemelerden ziyade en etkili tedavi yolunun yaşam tarzı değişikliği olduğu bilindiğine işaret eden Avar, “Bu amaçla vatandaşların arabalarını iş yerlerinden uzak alanlara park etmesi ve günlük yaşamlarında merdiven kullanması obezitenin önlenmesi açısından önemlidir. Hareketli yaşama dikkat çekmek ve çalışanlarımıza günlük yaşamda merdiven kullanma alışkanlığını kazandırmak amacıyla Müdürlüğümüz binasının merdiven basamaklarına harcanan k/cal miktarını yazdırdık. Merdivenlerde 42 basamak var ve bir kez çıkılmasıyla ortalama 12,6 k/cal harcanıyor. Tabii kişinin boy/kilosuna göre bu rakam daha da artabilir. İstatistiklere göre Günde 45 basamak merdiven çıkarak yılda 2 kilogram yağ yakılabiliyor.  Ayrıca yürüyerek harcanan calori miktarına dikkat çekmek ve yürüyüş yapmaya teşvik etmek amacıyla müdürlüğümüz bahçesinde 114 metrelik alana ortalama her 10 adımda bir harcanan calori miktarı hesaplanarak yazıldı. Tüm vatandaşlarımızı hareketli bir yaşam için merdiven kullanmaya ve haftada en az 3-4 gün 45 dakika tempolu yürüyüş yapmaya davet ediyorum” diye konuştu.

280 Total Views 2 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika