Dolar : Alış : 3.4757 / Satış : 3.4820
Euro : Alış : 4.1725 / Satış : 4.1801
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir37°CSıcak

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 13250 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Ofis çalışanlarına beslenme önerisi!

21 Şubat 2017 - 393 kez okunmuş
Ana Sayfa » Tüm Haberler»Ofis çalışanlarına beslenme önerisi!


uşak escort
Diyarbakır Halk Sağlığı Müdürü Dr. Fatih Mehmet Aslan, Ofis çalışanlarının beslenmesi ve günlük egzersizlerinde nelere dikkat etmesi gerektiği yönünde önerilerde bulundu.  Zamanının çoğunu iş yerinde geçiren bireylerde, öğünlerin masa başında yenilmesi, geçiştirilmesi veya yetersiz fiziksel aktivite nedeniyle yetersiz beslenme, obezite ve diyabet gibi hastalıklar görülebildiğine işaret eden Aslan, Dışarıda yenen yemekler ve çalışırken farkında olmadan yenilen atıştırmalıkların fazla kiloları da beraberinde getirdiğini söyledi.

GÜNÜN EN ÖNEMLİ ÖĞÜNÜ KAHVALTIDIR

Aslan, Kahvaltı günün en önemli öğünü olduğu için güne mutlaka ideal bir kahvaltı ile başlanması gerekmektedir diye belirterek, “Evde kahvaltı yapılamıyorsa simit, poğaça gibi yüksek kalorili besinler yerine, evde tam buğday ekmeğiyle hazırlanan peynirli tost ve mevsim yeşillikleri gibi besinlerin tüketilmesi daha sağlıklı olacaktır” dedi.

GÜNDE 3 ANA ÖĞÜN,  2-3 ARA ÖĞÜN YENMELİ

Aslan, Ofis çalışanlarına yönelik şu önerilerde bulundu:

“Siyah çay ve kahve yerine bitki çayları tercih edilmeli ve günde 8- 10 bardak su içmeye özen gösterilmelidir.   Ara öğünlerde;  2-3 adet kuru meyve, 5-6 adet badem, fındık ya da 2 adet ceviz gibi kuruyemişlerden biri, küçük bir kâse yoğurt veya 1 adet orta boy taze meyve de tercih edilebilir.

PİZZA, HAMBURGER, KIZARTMA GİBİ YİYECEKLERDEN KAÇININ

Öğle yemeği kahvaltıdan sonraki en önemli öğündür. Öğle yemeğinde hafif yemekler tüketilmelidir. Pizza, hamburger, kızartma gibi yiyeceklerden kaçınılmalıdır. Örneğin tavuklu veya ton balıklı bol yeşillikli bir salata veya bir kâse çorba tercih edilebilir. Akşam yemeğinde ise ızgara et, balık,  tavuk yanında mevsim salatasıyla tüketilebilir.

HER GÜN EN AZ YARIM SAAT EGZERSİZ YAPIN!

Çalışma saatlerinin büyük bir kısmını sandalyede oturarak, bilgisayar karşısında çalışarak geçiren insanlarda özellikle bilek, dirsek, boyun, bel ve sırt ağrıları çok fazla görülmektedir. Masa başında çalışan bireylerin, Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi doğrultusunda her gün en az yarım saatlerini egzersiz yapmaya ayırmaları gerekmektedir”

Kas-iskelet problemlerinden korunmak için de önerilerde bulunan Aslan, “Gün içinde başınızı, gövdenizi ve belinizi dik tutmaya çalışın, öne eğilirken belden eğilmemeye dikkat edin, bel destekli sandalyeler kullanın,  hızlı hareketlerden kaçının, özellikle hızlıca baş çevirme hareketleri yapmayın, sık sık oturma pozisyonunuzu değiştirin, ayağa kalkın ve birkaç adım atın, iş arasında periyodik aralıklar verin” dedi.

388 Total Views 4 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika