Dolar : Alış : 3.5296 / Satış : 3.5360
Euro : Alış : 4.1110 / Satış : 4.1184
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir41°CSıcak

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 12946 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Ramazan’da Protein değeri yüksek besinler tüketin!

11 Haziran 2016 - 546 kez okunmuş
Ana Sayfa » Tüm Haberler»Ramazan’da Protein değeri yüksek besinler tüketin!

Dyt. Ceylan Özateş

Ramazan ayı münasebetiyle sağlıklı beslenmeye dikkat çeken uzmanlar, besleyici özeliği taşıyan protein değeri yüksek besinlerin tüketilmesi gerektiğini söylediler. Ramazan ayında sağlıklı beslenmeye dikkat çeken Memoriyal Dicle Hastanesi Diyetisyen Uzmanı Ceylan Özateş, özellikle su tüketiminin günde 14-15 bardak olması gerektiğini belirterek, sahurda protein değeri yüksek besinlerin tüketilmesi gerektiğini söyledi. Vücudun susuz kalması halinde baş dönmesi ve halsizliğin meydana gelebileceğini söyleyen Özateş, çay, kahve ve meyve suyunun sıvı tüketiminin yerini tutmadığını belirterek, onun yerine komposto gibi gıdaların tüketilmesini söyledi. Sahurun mutlaka yapılması gerektiğine dikkat çeken Özateş, “Sahurda özellikle protein ağırlıklı besinler tüketilmelidir. Açlık süresi çok uzun olduğundan dolayı, vücudun proteinsiz kalmaması için sahurun mutlaka yapılması gerekir. Haşlanmış yumurta, peynir, yoğurt, süt ve kepekli ekmek gibi besin kaynağı zengin olan gıdalar tüketilmelidir.” şeklinde uyarılarda bulundu. Beyaz ekmeğin daha az tüketilmesi gerektiğine vurgu yapan Özateş, beyaz ekmeğin sindirimi kepekli ekmeğe oranla daha zor olduğunu söyledi.

“İFTARDAN SONRA EN AZ YARIM SAAT YÜRÜYÜN”

Özateş, İftar saatinde de hafif gıdaların tüketilmesine dikkat çekerek, “iftarı çorba, hurma veya zeytin ile açmak daha sağlıklıdır. Bunları tükettikten sonra 10 veya 15 dakika sonra sağlıklı pişirme yöntemiyle yapılmış yemekler tüketilmedir. Kızartma hariç, her türlü yemekler tüketilebilir. Pirinç pilavının sindirimi zor olduğu için onun yerine bulgur pilavının tüketilmesi daha sağlıklıdır.” dedi. Ramazan ayında kan şekerinin düştüğünü,  bu yüzden İftar sahur arası ara öğünün olması gerektiğini belirten Özateş, yoğurt karpuz, kavun ve sıvı oranı yüksek meyvelerin ara öğünde tüketilmesini tavsiye etti. Fiziksel aktivitenin de önemli olduğunu söyleyen Özateş, “Bu ayda metobolizma yavaşlıyor. Onun için mutlaka iftardan sonra en az yarım saat yürüyüş yapılması gerekir. Bununla beraber bol bol su içmek gerekir.”  ifadelerini kullandı. Ramazan ayında tatlının çok tüketilmek istendiğini belirten Özateş, tatlı yerine güllaç, sütlaç veya tavukgöğsü gibi ürünlerin tüketilmesinin daha sağlıklı olacağına işaret ederek, “Çay, kahve tatlı ve dondurmanın iftardan 2 saat sonra tüketilmesi gerekir.” şeklinde uyarılarda bulundu.

 

193 Total Views 1 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika