Dolar : Alış : 3.6748 / Satış : 3.6815
Euro : Alış : 4.3184 / Satış : 4.3262
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir26°CAz Bulutlu

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 13442 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Tatlı krizi çekenler bu habere dikkat!

10 Aralık 2016 - 1.009 kez okunmuş
Ana Sayfa » Gündem»Tatlı krizi çekenler bu habere dikkat!

Medıclub Fizik Tedavi Merkezi’nde görevli Diyetisyen Ruken Cengiz, tatlı krizlerinin nedenleri ve bu durumla nasıl başa çıkılması gerektiği ile ilgili bilgi verdi.

“TATLI KRİZLERİ ÖNEMSENMELİ!”

Cengiz, Toplumda birçokların hayır diyemediği, diyete başlamasını önlediği, geciktirdiği veya diyetin bozulmasına neden olduğu bir yiyecek olan tatlının bazen çok yoğun bir şekilde tüketilmek istendiğine değinerek, “Bu tatlı krizleri fazla miktarda kalori alımı ile beraber özellikle karın bölgesinde yağlanmaya neden olabilir. Son dönemlerde obezite oranının arttığı ve obezitenin birçok sağlık sorununu beraberinde getirdiği düşünülürse bu tatlı krizleri önemsenmeli ve nedeni araştırılmalıdır” dedi.

TATLI KRİZİNİN NEDENİ İNSÜLİN DİRENCİ OLABİLİR!

İnsülin’in, pankreasın beta hücrelerinden salgılanır ve ana enerji kaynağı olan şekerin (glukoz) hücrelere girmesini sağladığına işaret eden Diyetisyen Cengiz, “İnsülin direnci ise vücudun ürettiği insülini kullanamaması sonucu şekerli bir şeyler yeme isteği, halsizlik, baş ağrısı, konsantrasyon bozukluğu, sinirlilik, yemek sonrası uyku hali, ellerde titreme, soğuk terleme, çarpıntı gibi şikayetlerle ortaya çıkan bir sağlık problemidir. Bu durumda mutlaka bir endokrinog veya diyabet doktoruna başvurulmalıdır” diye konuştu.

REGL DÖNEMİ TATLI İSTEĞİNİ ARTIRABİLİR!

Cengiz, şöyle dedi:

“Regl öncesi azalan östrojen seviyesi mutluluk hormonu olarak bilinen ve iştah kontrolünü sağlayan seratoninin daha az salgılanmasına neden olur.  Bu dönemde Serotonin yapımını arttıran besin öğeleri omega-3 yağ asidi, triptofan, magnezyum ve çinko içeren besinlere diyette yer verilebilir. Yumurta, balık, fındık, fıstık, süt, muz, bitter çikolata gibi besinler seratonin seviyesinin yükselmesini sağlar. Yapılan çalışmalarda egzersizin mutluluk hormonu olan endorfin salgısını, artırdığı bulunmuştur.

ÖĞÜN ATLAMAYIN VE ÖĞÜN İÇERİĞİNE DİKKAT EDİN!

“Bütün gece süren açlıktan sonra güne kahvaltı yapmadan başlama ve öğün atlama kan şekerinin düşmesine bunun sonucunda tatlı krizlerinin yaşanmasına neden olur. Kan şekerini hızlı yükselten basit karbonhidratlar yerine daha yavaş yükselten kompleks karbonhidratları tüketin. Karbonhidratın yanında protein alınması da kan şekeri kontrolü için iyi bir seçimdir. Aç karınla meyve yenilmesi de kan şekerinin hızlı bir şekilde yükselmesine neden olur.

PEKİ HİÇ TATLI YEMEYELİM Mİ?

Tatlıyı tamamen hayatımızdan çıkarmamıza gerek yok. Kalorisi daha düşük olan meyveli ve sütlü tatlılar porsiyon kontrolü yapılarak tüketilebilir. Kakaonun içindeki flavanollerin endotel tahribatı engelleyerek insülin direncinde düzelmeler sağladığı gösterilmiştir. Bu nedenle kakao oranı daha yüksek olan bitterin tercih edilmesi daha sağlıklıdır. Kan şekerini dengeleyen tarçını çay, süt veya yoğurdunuzda kullanabilirsiniz. Tatlılar tatlandırıcı kullanarak hazırlanabilir” (Sait BAYRAM’ın Özel Haberi)

963 Total Views 1 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :
TemaFabrika