Dolar : Alış : 3.8872 / Satış : 3.8942
Euro : Alış : 4.5770 / Satış : 4.5853
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir13°CSağanak Yağışlı

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 20 Kategoride 13757 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Tuzu sınırla ömrü uzat!

11 Mart 2016 - 306 kez okunmuş
Ana Sayfa » Yaşam»Tuzu sınırla ömrü uzat!

Nefroloji Uzmanı Prof. Dr. Tekin Akpolat, “11-17 Mart Dünya Tuza Dikkat Haftası” nedeniyle önemli açıklamalarda bulundu. Herkese tuzla mesafeli bir ilişkin öneren Akpolat, hipertansiyon, kalp, böbrek hastalıkları başta olmak üzere obezite, diyabet ve bazı kanser türlerinden korunmak amacıyla günlük tuz tüketimini 5 gram ile sınırlamak gerektiğine dikkat çekti. Prof. Akpolat “Size sormadan çayınıza ya da kahvenize şeker ekleyebiliyorlar mı? Öyleyse neden size sormadan yemeklerinize tuz ekliyorlar? Buna izin vermeyin, sağlığınızı koruyun” dedi.

“FAZLA TUZ HİPERTANSİYONA NEDEN OLUYOR”

Tuzun azaltılması kan basıncını kontrol altına almanın yanı sıra hipertansiyon gelişimini de önleyebildiğini belirten Akpolat şunları söyledi: “Hipertansiyon sorunu ile karşılaşmamak için yapılacak işlerden birisi de tuzun azaltılmasıdır. Batı tarzı beslenmede kişiler günde ortalama 8-9 gram tuz alır. Bu tuzun günde 5 grama düşürülmesi kan basıncının kontrol altına alınmasını kolaylaştırır. Türk Hipertansiyon ve Böbrek Hastalıklarının 2012 yılında yaptığı araştırmaya göre günde ortalama 15 gram tuz alıyoruz. En önemli tuz kaynağı da yemek pişirilirken eklenen tuz ve ekmek

DAHA AZ TUZ TÜKETİMİ İÇİN 10 ÖNERİ

  1. Yemeğin tadına bile bakmadan tuz koymayın. Tuzsuz yemek çok tatsız diyorsanız biber, sirke, limon suyu ve değişik bitkilerle yemek tatlandırılabilir.
  2. Tuzsuz ekmek yiyin. Taze sebze yiyin. Konserve, turşudan uzak durun.
  3. Yemek pişirirken tuz koymayın, pişirdikten sonra da koymayın.
  4. Tuzu azaltılmış peynir yiyin.
  5. Doktor veya eczacıya danışarak yapay tuz kullanabiliriz
  6. Dışarıda yemek yerken seçici olun. Paketli gıdalarda çok fazla tuz olduğunu unutmayın.
  7. Nane, kekik, soğan, sarımsak yemeklere tuz olmadan lezzet verir. Etleri sarımsak, sirke, limon suyu ile terbiye edin.
  8. Sebze, meyveler genel olarak az tuz içerir
  9. Taze fındık, ceviz, semizotu yemeğe lezzet katar
  10. Alışveriş yaparken gıda etiketindeki tuz miktarına bakalım.

PRATİK BİLGİLER

* Tuzsuz bir yaşam düşünülemez ancak yeterli beslenen bir kişide tüketilen gıdaların içinde bulunan tuz yeterlidir.

* Yemeklere hiç tuz katmadan yaşamak mümkün.

* Tuz alımının günde 3 gram azaltılması dünyadaki yıllık sağlık harcamasını milyarlarca dolar azaltabilir.

* Tuz tadı kazanılan bir alışkanlıktır.

* Bebek ve çocuklar az tuzlu/tuzsuz yemeğe alıştırılırsa tuz tadını aramazlar.”

tuz

227 Total Views 1 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

İlgili Terimler :

BENZER HABERLER

KÖŞE YAZARLARI

Tüm Yazarlar
TemaFabrika