...
HAVA DURUMU
hava durumu

Diyarbakir

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 19 Kategoride 12796 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Eğitimin parlayan yıldızı: Simya Koleji Diyarbakır’da

03 Mart 2016 - 4.081 kez okunmuş
Ana Sayfa » Eğitim»Eğitimin parlayan yıldızı: Simya Koleji Diyarbakır’da

2016–2017 -öğretim yılında ’da öğrencilerle buluşmaya hazırlanan Diyarbakır Okulları Yönetim Kurulu Başkanı , Kolejleri olarak Diyarbakır’da yaşayan insanların eğitimde en kaliteli hizmet beklentilerini karşılayabilmeyi görev kabul ederek bu beklentileri gerçekleştirmeyi hedeflediklerini ifade ederek, “Başta öğretmenlerimiz olmak üzere kolejlimizin tüm çalışanlarını belirlerken “Simyacı” titizliğiyle hareket ediyoruz” diye konuştu.

ÖNCE İNSAN ÖNCE EĞİTİM

Milli Eğitim Bakanlığı’nca belirlenen 4A statüsünde okul olma kriterleri içerisinde yer alan Buz Paten Pisti, Geliştirilmiş kütüphane, Jimnastik /Bale Salonu, Kayıt Stüdyosu, Dil konuşma odası, Robotik Zekâ Oyunları Ekolojik Yaşam Alanı, 3D Uyumlu teknoloji sınıfları, 6 Boyutlu öğretim yöntemleri Diyarbakır halkının hak ettiği kalitede bir eğitim imkânını sunacaklarını ifade eden Güneş, “İnsanı eksen alan, her öğrenciyi başlı başına bir değer olarak kabul eden eğitimci kimliğimiz ve felsefemizle öğrencilerimizin karakter gelişimlerinin, eğitim ve öğretimin temel esaslarından biri olduğunun bilincindeyiz. Bu yaklaşımlarla anne ve babaları, gençlerimizi ve çocuklarımızı “Önce İnsan Önce Eğitim” anlayışını şiar edinen Diyarbakırlıları Simya Kolejine davet ediyoruz” dedi.

Özel okulların rekabetinin her geçen gün arttığı Diyarbakır’da kaliteli eğitim kurumları arasına yeni bir isim daha geldi. Türkiye’deki okullarında eğitimde adından söz ettiren Simya Okulları uyguladığı eğitim metotları ve 21.yy eğitim modellerinin uygulanabileceği farklı kampüs modeli ile Diyarbakır Simya Koleji olarak 2016–2017 yılında öğrencileri ile buluşmaya hazırlanıyor.

Diyarbakır’ın modern yerleşim bölgesi olan 75 m yol üzerinde tam donanımlı bir kampüsle hizmete girmeyi hedefleyen Simya Diyarbakır Kolejinin Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Güneş ile Simya Okulları üzerine konuştu.

Neden Simya Okulları?

Simya Kolejleri olarak Diyarbakır’da yaşayan insanlarımızın eğitimde en kaliteli hizmet beklentilerini karşılayabilmeyi görevimiz kabul ederek bu beklentileri gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Başta öğretmenlerimiz olmak üzere kolejlimizin tüm çalışanlarını belirlerken “Simyacı” titizliğiyle hareket ediyoruz. İşlerinin ve alanlarının en yetkin, en başarılı, en özenli insanlarını bir araya getirerek okulumuzun temel yapısını oluşturuyoruz.

ODTÜ İLE EŞDEĞER KAMPUS!

Simya Koleji öğrencilerine; Diyarbakır’ımızda ODTÜ’den esinlenerek oluşturduğumuz kampus bütünlüğünün birer parçası olan çizgi üstü fiziki ortamlarda, son teknolojik olanaklarla donatılmış sınıflarda, laboratuarlarda, ferah çalışma salonlarında, zengin kütüphanelerde, kapalı spor salonlarında, bahçelerimizde bulunan diğer mekânlar ve alanlarda hizmetler sunacağız. Diyarbakır Simya Koleji, tüm mekânları ve olanaklarıyla Diyarbakır’ımızın yeni sosyal ve kültürel yaşam alanları oluşturma misyonunu da sahiplenmektedir. Öğrencilerimizin ve velilerimizin doğa ile baş başa olabilecekleri ve Simya ayrıcalığını yaşamaları için tasarladığımız Simya Park şimdiye kadar hiçbir okulda sunulmayan bir doğal yaşam konsept bütününü yansıtmakta olup “Mutlu öğrenci mutlu öğretmen” ilkemiz doğrultusunda hizmet verecektir. Öğrencilerimizin insana, yaşama ve dünyaya bakış açılarını geliştirip onlara yeni beceriler, nitelikler ve yaklaşımlar kazandırarak ufuklarını genişletecek; böylece onları, ülkemizin ve dünyanın geleceğini şekillendirebilecek “bilinçli özneler” hâline getireceğiz.

Simya Okullarında neler var? Yani sizi diğer özel okullardan ayıran hangi özellikler var?

“ÖNCE EĞİTİM ÖNCE İNSAN”

Bakanlığımızca belirlenen 4A statüsünde okul olma kriterleri içerisinde yer alan Buz Paten Pisti, Geliştirilmiş kütüphane, Jimnastik /Bale Salonu, Kayıt Stüdyosu, Dil konuşma odası, Robotik Zekâ Oyunları Ekolojik Yaşam Alanı, 3D Uyumlu teknoloji sınıfları, 6 Boyutlu öğretim yöntemleri Diyarbakır halkının hak ettiği kalitede bir eğitim imkânını sunacaktır. İnsanı eksen alan, her öğrenciyi başlı başına bir değer olarak kabul eden eğitimci kimliğimiz ve felsefemizle öğrencilerimizin karakter gelişimlerinin, eğitim ve öğretimin temel esaslarından biri olduğunun bilincindeyiz. Bu yaklaşımlarla anne ve babaları, gençlerimizi ve çocuklarımızı “Önce İnsan Önce Eğitim” anlayışını şiar edinen Diyarbakırlıları Simya Kolejine davet ediyoruz.

Simya Kolejinde eğitim adına başka neler var?

ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ

Çocuk Üniversitemiz öğrenmenin en hızlı olduğu dönemde çocuklarımızı hayata hazırlamanın sorumluluk bilinci ile Dünyadaki en iyi sistemlerin ülkemize uyarlanmış şekli ile oluşturulmuş eğitim modellerinden oluşmaktadır. Biz iyi bir eğitim sisteminin tek başına yeterli olmadığını bunun birinci sınıf bir kampus olanakları ile desteklenmesi gerektiğini biliyoruz bunun için geniş sınıf mekânlarının yanında, sadece Çocuk Üniversitesindeki öğrencilerimize ait Çocuk Oyuncakları Atölyesi, Mutfak Beceri Alanları, Yaratıcı Drama ve Gösteri alanları, Yüzme Havuzu, Oyun alanları sadece birkaçıdır. İlkokulumuzda tüm konular anlamanın altı boyutuna göre planlanır ve seçkin öğretmen kadromuzun rehberliğinde işlenir. İngilizce dil eğitimi interaktif bir şekilde oyunlar eşliğinde uygulamalı olarak tüm derslerde ikinci bir dil öğretmeni ile birlikte uygulamalı bir modelle verilmektedir.

SANATSAL VE SPORTİF ETKİNLİKLER

Sanatsal ve Sportif etkinlikler, Proje tabanlı öğrenme sınıfları öğrencilerimizin günümüz hayat şartlarına en sağlam bir şekilde hazırlanmasını sağlamaktadır. Ortaokul bölümümüzde merkezi sınav sistem araçlarının yanı sıra okulumuzda temel branşlarda kurulacak olan Simstasyon ile öğrencilerimizin sürekli ulaşabilecekleri soru çözüm odaları okulun her saatinde hizmet verecektir. Simya’da Lise güçlü öğretmen kadrosu ve tüm Türkiye’de kabul gören SİMYA Yayınları sayesinde hedeflerine ulaşabilecekleri kapıları açan bir eğitim modeli ile öğrencilerini kucaklayacaktır.

Simya olarak kullandığınız Mikro Eğitim Modeli (MEM)’i biraz açar mısınız? Nedir bu model?

MİKRO EĞİTİM MODELİ (MEM)

Simya’da kullandığımız Mikro Eğitim Modeli (MEM) ile Diyarbakır’ın ihtiyaç duyduğu Öğretim Sisteminin öğrencilerimize verildiğini görme şansına sahip olacağız.

Hazır Bulunuşluk Sınavı; Okul başlamadan önce öğrencinin seviyesini tespit eder. Hazır Bulunuşluk Sınavı ile 5 ve 9.Sınıf öğrencileri seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilir.6,7, 8,10 ve 11. Sınıf öğrencileri için de HBS Seviye ölçmede kullanılabilir. HBS ile Öğrencinin yıl içerisinde Zero ya da Plus Öğretim programlarından (sınıfa özgü öğretim modeli) hangisine tabii olacağı tespit edilir. ‘Sınıfa özgü öğretim modeli’ ilesınıf seviyesine uygun öğretim programı( Zero ya da Plus ) uygulanır. Zero ve Plus Öğretim Programları, Kişiye Özgü Sorular (KÖS) ile desteklenir.

Check Up Sınavları: Aylık tarama sınavlarıdır. Öğrencinin aylık gelişimini kontrol eder.

Quiz ÜT: Öğrencinin Ünite bilgilerini Ölçen mini TARAMA sınavlarıdır (Quizlerin gün ve saatini sadece yöneticiler bilir). Öğrencinin bilgilerini ölçmenin yanında,eğitime dinamizm de katar.

Yazılı Antrenmanları: Yazılıya hazırlık çalışmalarıdır. Yazılı öncesi defter-kitap açık, öğrencinin araştırarak bilgiye ulaşmasını ve bilgiyi kullanabilmesini sağlar.

Deneme Sınavları: Ara sınıflarda konu sınırlı olup 12.sınıflarda geneldir. Öğrencinin eksiklerinin tespit edilmesini sağlar. Tespit edilen eksikler “Acil Servis Dersleri”ile giderilir.

İstasyonlar: Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Matematik ve Dil İstasyonlarımız  ile öğrencilerimiz sorularını teneffüste branş öğretmenlerine sorma imkanı bulur. Böylece öğrencilerimiz sorularını biriktirmez, eve taşımaz ve anında çözdürme imkanı bulur. Ödev takip çizelgesi ile verilen ödevlerin takibi sağlanır. Öğrencinin eksikleri tespit edilir, ödev yapma alışkanlığı ve sorumluluk bilinci geliştirilir.

Yazılı değerlendirme formu: Her yazılıdan sonra öğrencinin durum tespiti yapılır. Bu tespitler doğrultusunda öğrencinin eksiklikleri giderilir.

Simhome ve Simkamp:Yoğunlukla  sınav gurubu öğrencilerimiz içindir.Yoğun çalışma programlarının uygulama alanlarıdır.Kişiye Özgü Yayınlar kullanılarak öğrencinin eksikleri giderilir..Öğrenci motivasyonunun ve çalışmasının maksimumda olduğu zamanlardır.Öğretmenler eşliğinde yapılan çalışmalardır.  “Mikro Eğitim Modeli”nde Simya yayınları tarafından hazırlanan kişiye özgü sorular (KÖS) kullanılmaktadır. ‘Mikro Eğitim Modeli’ Türkiye’de sadece Simya Kolejleri tarafından uygulanmaktadır. Türkiye’de kullanım hakkı sadece Simya Kolejlerine aittir.

Mentörlük sistemi: 12. sınıf ve 8. sınıf öğrencilerimize uygulanan, “Öğretmen-Veli-Rehberlik” işbirliğine dayanan, öğrenci takip sistemidir. 1 öğretmen(mentör) ve 8 öğrenci(menti)den oluşur. Mentörlük sisteminin en önemli özelliği doğru mentör ve mentilerin buluşturulmasıdır. Aynı zamanda mentilerin doku uyuşması da çok önemlidir ve sistemin başarılı olması için olmazsa olmazdır. Mentör, menti’lerinin 1 yıllık tüm çalışmalarının organizasyonunu üstlenir. Mentilerin derslerinin takibi, eksiklerinin giderilmesi, motivasyonlarının yüksek tutulmasını sağlar. Mentörler sınava giden yolda mentilerinin koruyucu ve yol gösterici meleğidir.

YGS Hazırlanıyorum: 11.sınıf öğrencilerine normal okul programının yanında YGS hazırlanıyorum programı da uygulanır” (Sait BAYRAM’ın Özel Röportajı)

Simya koleji Simya koleji 2

Ümit Güneş (1)

2615 Total Views 1 Views Today

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

TemaFabrika